"The bottom line: if your growth plan is not grounded in your brand identity, it will likely disappoint in delivering the results you seek. The problem with the areas of focus above is that none of them actually define what your company is and what it stands for. They are merely the means for executing and expressing your core, your essence — in other words, your brand.Pensei logo nesta imagem:
.
Great brands use their brand identities as their one true focus because that’s the only way to ensure continued relevance and resonance with customers — and continued value to shareholders."
E nesta outra, a dos picos mais à direita:
Ambas símbolos do Estranhistão.
.
O que é que acontece a uma empresa que serve um nicho e quer continuar a crescer?
Tem de passar a servir outro nicho... em simultâneo.
.
E o que está a acontecer a caminho do Estranhistão?
Os nichos vão-se afastando cada vez mais uns dos outros.
.
E o que vai acontecer a quem quer servir muitos nichos?
Desfocagem, incerteza.
.
Ainda ontem, rematava, numa empresa, o comentário:
.
-Por isso, é que o futuro é para as empresas pequenas!