"The simplest way to increase the gap between price to value is by lowering the price. It's also, most of the time, the wrong decision for the business.Getting people to buy is NOT the objective of a business. Making money is. And lowering price is a one-way road to destruction for most — you can only go down to $0, but you can go infinitely high in the other direction. So, unless you have a revolutionary way of decreasing your costs to 1/10th compared to your competition, don't compete on price.As Dan Kennedy said, "There is no strategic benefit to being the second cheapest in the marketplace, but there is for being the most expensive."
Trecho retirado de Alex Hormozi em "$100M Offers: How To Make Offers So Good People Feel Stupid Saying No."
Baixar preços não é estratégia.
É a forma mais rápida de destruir valor.
Em Portugal aprendemos isto da pior maneira: décadas a competir pelo baixo custo, embalados em subsídios e comparações com a "média europeia". O resultado? Sobrevivência, não estratégia.
Competir pelo preço é um beco sem saída. Competir pelo valor é o único caminho.
ADENDA: Recordo deste postal "Para aumentar salários ... (parte IV)" de 2018:
"Trabalhar na zona A é trabalhar o denominador e trabalhar o denominador tem um limite.
Trabalhar na zona B é trabalhar o numerador e trabalhar o numerador não tem limite."
%2014.02.jpeg)

1 comentário:
"Em Portugal aprendemos isto da pior maneira" Será que aprendemos?
Enviar um comentário