domingo, novembro 27, 2016

Subir preços (parte II)

Parte I.

Como é que uma PME pode aumentar os preços?

Porque existe concorrência, uma PME não pode fazer como os governos que com o monopólio da força impõem o aumento de impostos a seu belo prazer. Uma PME só pode aumentar os seus preços se os seus clientes-alvo reconhecerem que esses preços são uma boa contrapartida pelo valor adicional que experienciam na sua vida.
"There is only one thing that will allow you to successfully compete against lower prices. That one thing is the perception of greater value.
...
The impediment to higher prices is the perception of value. The question is what do you do to justify the higher price that your prospects perceive as something worth paying more to obtain?
...
When the perception of greater value exists, it isn’t difficult to command a higher price. There are two cases when selling a higher price is difficult.
...
When you can’t differentiate why your dream client should pay more, they are right not to pay more.
...
some of your prospects won’t perceive what you do that is different or how it makes a difference as having greater value worth paying more to obtain."
A sua empresa consegue diferenciar a sua oferta?

E os clientes conseguem percepcionar essa diferenciação?

Quem são os clientes-alvo? Quais são as circunstâncias e o JTBD onde essa diferenciação mais se acentua?

Como chega a esses clientes-alvo?

Como comunica?


Trechos retirados de "The Only Way to Sell at a Higher Price Than Your Competitors"

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