"In a world of rapid disruption, the idea of having a core competency--an intrinsic set of skills required to thrive in certain markets--is an outmoded principle."O que me interessa é pegar no exemplo da Nike:
"Known for decades as a shoe company, Nike is undergoing a digital revolution. In recent years, it's launched everything from apps that are standard issue on the iPhone to wearable devices to web services.Imaginem que a Nike deixa de pensar-se, de ver-se como uma empresa de calçado ou de vestuário desportivo e começa a pensar no job to be done (jtbd) do seu cliente.
...
Last year, it launched FuelBand, a high-end electronic wristband that tracks your energy output and signaled Nike's growing strength in the digital realm. "Think about it: Nike is now included in conversations around technology--it's shifted into an adjacent industry, breaking out of apparel and into tech, data, and services," says Forrester Research analyst Sarah Rotman Epps."
.
Por que é que alguém pratica desporto?
.
Por exemplo, para manter a forma física.
.
E o que é que esse alguém precisa para manter a forma física?
- sapatos;
- palmilhas;
- meias;
- calções;
- camisola;
- gorro;
- corta-vento;
- impermeável;
.
E a Nike já dá aulas de nutrição?
.
Quando uma empresa se afasta do que produz e começa a focar-se na actividade do cliente, a magia começa...
Sem comentários:
Enviar um comentário