quarta-feira, agosto 10, 2011
Uma via para aumentar a rentabilidade
Excelente resumo de “Islands of Profit in a Sea of Red Ink” feito pelo seu autor Jonathan Byrnes em "Improving Profitability from a Granular Level".
.
Chamo a atenção para os números " in my research and consultations with leading companies in more than a dozen industries, I've found virtually every company is 30-40 percent unprofitable by any measure, and 20-30 percent of the business is providing all the reported profits and subsidizing the losses. The potential profit improvement is often 30 percent or more within a year with comparable improvements year after year." (Moi ici: Recordar as curvas de Stobachoff)
.
O que gosto de salientar acerca dos estudos de Byrnes é que ele escreve sobre empresas americanas... por isso, os empresários portugueses quando cometem o mesmo erro de trabalhar com clientes não rentáveis, não estão a cometer um erro intrinsecamente português. É a herança de uma época em que quem mandava eram os fabricantes e os clientes não eram tratados nem se comportavam de forma distinta.
.
Chamo a atenção para os números " in my research and consultations with leading companies in more than a dozen industries, I've found virtually every company is 30-40 percent unprofitable by any measure, and 20-30 percent of the business is providing all the reported profits and subsidizing the losses. The potential profit improvement is often 30 percent or more within a year with comparable improvements year after year." (Moi ici: Recordar as curvas de Stobachoff)
.
O que gosto de salientar acerca dos estudos de Byrnes é que ele escreve sobre empresas americanas... por isso, os empresários portugueses quando cometem o mesmo erro de trabalhar com clientes não rentáveis, não estão a cometer um erro intrinsecamente português. É a herança de uma época em que quem mandava eram os fabricantes e os clientes não eram tratados nem se comportavam de forma distinta.
Subscrever:
Enviar feedback (Atom)
Sem comentários:
Enviar um comentário