Ao longo dos anos que sigo o martírio do sector do leite em Portugal. Entre as dezenas de postais sobre o leite saliento, a título de exemplo:
- Em Março passado escrevi sobre a importância de subir na escala de valor - Subir na escala de valor, um exemplo.
- Em Fevereiro de 2020 escrevi sobre o negócio do leite como um negócio de commodities - Uma lição para as PME portuguesas.
- Em Agosto de 2018 escrevi sobre o karma - Karma is a bitch!!! Ou os jogadores de bilhar amador no poder!.
- Em Setembro de 2015 escrevi sobre os leites vegetais - E fechá-los numa sala durante 12 horas?
"Today, Valio—with net sales of €1.8 billion (US$2 billion)—is a private company that is still owned by the 4,000 cooperative family farms that produce its milk. Led by CEO Annikka Hurme, Valio is Finland’s biggest food exporter, selling products in some 60 countries around the world....Valio entered the plant-based sector in 2018, with its oat-milk brand Oddlygood. [Moi ici: Comparar com a reacção das empresas de laticinios em Portugal - E fechá-los numa sala durante 12 horas?]...S+B: What other trends are shaping your growth strategy?HURME: We’ve seen increased preference for products with less sugar and more protein. For example, we have developed lactose-free milk powders with various added ingredients that we can offer to chocolate companies. By using the powders, they can maintain the quality and taste of their chocolate, with less sugar. This is something very specific that we can do for our customers that sets us apart from competitors. Everyone can offer lactose-free; our advantage is that we can lower the sugar content. [Moi ici: Comparar com a mensagem de Subir na escala de valor, um exemplo.]"
Sem comentários:
Enviar um comentário