sábado, junho 24, 2017

Quando poupar é pecado

Ler "The Fallacy of Cost Savings":
"The direct way to reduce costs is not very often the best choice when what you cut costs of things that are strategic, and where reducing costs actually takes money out of the outcomes you are trying to improve.
...
By spending more on one line, you can drive down costs on other lines. For this to be true, you must be able to justify the delta between your price and the price your prospective client is paying now—and you have to convince them that price and cost are different, and that lowering the price often has the opposite effect of what they’re trying to accomplish."
Muitas PME mudaram, deixaram de seguir a via do preço mais baixo mas nem todas prepararam os seus comerciais para a necessidade de vender de outra forma.

Do lado dos compradores (no B2B) é aquilo que há anos classifico como: o pecado de poupar:
"don’t go after potential cost savings that might reduce a product’s attractiveness (Moi ici: Pois, a minha guerra contra o eficientismo puro e duro... quando identificamos as actividades críticas de uma empresa em que o negócio não é o preço mais baixo e digo "Poupar nestas actividades é pecado!") "(Novembro de 2012)

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