"when are sales people going to understand price is important, but that’s not the only thing people like me care about?”Trechos retirados de "If We Make It About Price, We Force The Customer To Make It About Price"
...
It’s our job to get the best value we possibly can get from every other vendor. But I really wish the vendors wouldn’t make it about price, there’s so much more important to us and our purchasing decisions.”
...
Price will always be important. But it isn’t the only thing that is important to our customers, so why do we continue to make it the most important thing?"
sexta-feira, setembro 26, 2014
O dedo sempre no gatilho fácil do desconto
Estes trechos que se seguem, são de um artigo que devia ser lido por muito boa gente que anda no mundo das PMEs. Desde gente que pensa no preço como a única variável que interessa ao cliente e, por isso, está constantemente com o dedo no gatilho fácil do desconto (aqui, aqui e aqui), até gente que ignora o poder da interacção e do trabalho de co-produção e co-criação de valor com o cliente, como factor gerador de diferenciação e de margens mais elevadas.
Subscrever:
Enviar feedback (Atom)
Sem comentários:
Enviar um comentário