Há uma citação atribuída a Lenin:
"Há décadas em que nada acontece, mas há semanas em que décadas acontecem"
A minha versão será:
"Há décadas em que nada acontece, mas há anos em que décadas acontecem"
Por um lado o impacte das mudanças a nível dos consumidores:
"During the pandemic, companies had to pivot quickly to meet new consumer demands
...
However, the pandemic was not the most dangerous time for big companies.
Instead, today is the most fraught for established players,
...
“Customer loyalty has changed. Customer buying habits have changed. Priorities have changed as well,” says Blank,
...
With pandemic restrictions changing in the U.S., Blank says, consumer behavior is due to shift again. But how exactly? Well, he’s not so sure. Companies should prepare for many scenarios.
...
This is a huge opportunity for all the chairs to be rearranged. Market leaders are vulnerable to new entrants. This is a great time to be a new entrant. This is a very dangerous time to be an existing market leader."
Por outro lado as alterações a nível da globalização: The changing nature of globalisation, o impacte da invasão da Ucrânia, a política do Covid zero:
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