"A strategic initiative is worthwhile only if it does one or more of the following: creates value for customers by raising their willingness to pay, creates value for employees by making work more attractive, or creates value for suppliers by reducing their operating cost....I believe that strategic management faces an attractive, back-to-basics opportunity. By simplifying strategy—by selecting fewer initiatives with greater impact—we can make it more powerful. In this article, I describe an easy-to-use framework called value-based strategy, which gives executives a common language for evaluating strategic initiatives and developing a holistic view of the many activities taking place within their organizations."
Estratégia ...
Valor (clientes-alvo)
Iniciativas (projectos de transformação) ...
Tudo coisas que escasseiam nas PMEs... e são tão preciosas e necessárias.
Sexta-feira passada dei uma formação via internet (um estónio, uma alemã, um irlandês, e um senegalês). Por duas ou três vezes ... usávamos as mesmas palavras, mas queríamos dizer coisas diferentes.
Como falar em estratégia, valor e iniciativas com PMEs e elas perceberem: cancro, preço e concorrentes, e lista de tarefas.
Trechos retirados de "Eliminate Strategic Overload". Um artigo com muito que se lhe diga, mas para já apenas esta preocupação.
Sem comentários:
Enviar um comentário