A propósito de "
Pirelli targets growth in prestige tyres" no FT de ontem pôs-me a fazer a ponte com uns textos recentes aqui no blogue "
stasis is a recipe for extinction" (parte I e II):
"Formula One tyremaker Pirelli will increase its focus on luxury cars as part of a three-year plan to cut costs and increase profit margins.[Moi ici: Subir na escala de valor]
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The Italian manufacturer announced plans to expand its focus on the premium market alongside annual results on Wednesday.
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The Milan-listed company expects demand in the prestige sector, defined as tyres with a diameter of 18 inches or more, to grow 6 per cent a year until 2022. Demand for standard tyres, measuring 17 inches or less, is expected to grow about 1 per cent annually over the same period.
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“The high end market is the market you really want to be growing in,” said Kai Mueller, vice-president of European automotive research at Bank of America. He added that the manufacturer had faced increased competition from the likes of Michelin and Goodyear, but Pirelli was “more a brand than just a tyre company”.
Interessante porque
em 2009 a decisão foi outra:
"Não se trata de ser um grande ou um pequeno produtor - quem tomou medidas a tempo pode resistir melhor. Temos de conceber produtos melhores e mais baratos. As pessoas estão mais conscientes da relação qualidade/preço"
Estratégias sempre com prazos de validade. Qual a melhor estratégia? Não há melhor estratégia. Todas as estratégias são situacionais, todas as estratégias quando bem desenhadas e implementadas têm "15 minutos de fama" e depois, inevitavelmente ficam fora do prazo de validade.
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