segunda-feira, julho 20, 2009

Dois ADN's que se excluem.

"Robert Pollin, an economist at the University of Massachusetts, told Ruppel Shell that raising the wages of a worker in Mexico by 30 percent would add only 1.2 percent to the price of a shirt — that’s 24 cents on a $20 shirt. Most companies won’t hear of it. Cost-cutting is the only value they recognize, in part because profit margins are so narrow that companies can’t afford to compete on any basis except ever-lower prices. An American dream once fueled by ideas and entrepreneurship has been reduced to laying off workers and reducing risk. “When prices are kept too low, innovation is nearly impossible,” the Harvard economist Robert Lawrence told Ruppel Shell. Apparently we’re not even building better mousetraps anymore — just cheaper ones."
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Ou se está no negócio do preço-baixo, ou se está no negócio da inovação. Querer estar nos dois ao mesmo tempo condena ao pântano do stuck-in-the-middle. São dois ADN's diferentes, duas especializações que se excluem.
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Muitas marcas, algumas muito conhecidas e conceituadas, parece que optaram por viver à sombra da bananeira e dos louros conquistados noutros tempos. Esquecem-se que o que satisfaz as necessidades dos clientes são os produtos e não as marcas.
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Há dias entrei numa loja duma marca portuguesa conceituada. Na secção de senhora peguei num vulgar sapato aberto... preço inicial €62, preço marcado na altura €42. Espreitei para dentro do sapato e vi "Made in China", olhei bem para o sapato e calculei... não deve ter custado mais de €7.
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Trecho inicial retirado de "Nothing for Nothing"


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