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Não, não os da figura, antes uma metáfora.
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Ontem, aprendi mais uma metáfora, a dos salami slicers.
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Lembram-se da série sobre o tecto de vidro? Recordar "Tecto de vidro? Uma hipótese de explicação (parte XVIII)" acerca das empresa que param de crescer, que estagnam, que têm rentabilidades de caca porque não se focam, porque querem servir tudo a todos. No mesmo sentido também esta outra série "Assim, talvez ter inimigos entre os clientes ou ex-clientes seja bom sinal (parte II)".
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Já perdi a conta às dicussões com empresários que acham que a sua empresa tem de ser uma espécie de one-stop-shop.
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- Ó Carlos Cruz, temos de ter tudo, não podemos deixar que os clientes tenham de ir à concorrência buscar algo que não temos no portefolio!
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Quem são os salami slicers?
"The idea of a multipurpose or ‘generalist’ club that provides a broad range of services under one roof being slowly ‘salami-sliced’ by nimble and highly focused substitutes should be front of mind for those responsible for navigating a club’s future.
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What is a salami-slicer?
A highly specialised fitness offering which excels in one thing that attracts away a significant minority of members from a ‘generalist’ club that provides a broad range of services under one roof.
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The new reality is that consumers do not just ‘like’ these salami-slicers, they ‘love’ them, which means the bar for all other providers is rising."
"What advice do you have for independent club operators who feel their business being salami-sliced and threatened by an increasing number of competitors?- CR Get brutally self-aware of your business. [Moi ici: Esta capacidade de olhar friamente para o que se está a passar no negócio, de não estar com paninhos quentes e águas mornas. Esqueça a treta socialista do feel-good, como consultor, não lhe trago pancadinhas nas costas, vou mais por Mateus 10, 34-36] To do that, seek feedback from current, previous and potential members and analyse usage, financial, competitive and business data to understand the strengths, weaknesses and opportunities for your business. Once you have that information, put together a candid, smart, creative and savvy team to devise strategy and tactics for your business to thrive. Moderate that room with a whiteboard, no hierarchy and little regard for the status quo."
Trechos retirados de "Health club industry mid-market report – investigating how brands are repositioning in an era of rising competition" (Researched and written by Ray Algar, Managing Director, Oxygen Consulting, UK. December 2015)
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