quarta-feira, março 19, 2014

Como em Mongo small é mesmo beautiful

Mais um artigo com pistas que apontam para Mongo.
.
Primeiro, o sucesso da Chobani face à Big Food, ou como um emigrante turco, a partir de uma fábrica fechada por um dos Golias do sector, conquistou as prateleiras frequentadas pelos apreciadores de iogurte.
.
Depois, alguns pormenores:
"End your obsession with ingredient cost. Big Food [Moi ici: Golias] favors products with big gross margins — in part so that they have more to spend on needed marketing and promotion. One of the reasons that Big Food didn’t like Greek yogurt early on is because it costs more to make and contains less water than regular yogurt.
...
Great products can command premiums, and become popular with very little marketing spend.
...
Put the product ahead of the brand. Brand management has hijacked the most important part about food: the product. Food companies constantly narrow their focus on how to convey what the product means rather than what the product is. ... Branded food companies should invest more in innovation and less on brand marketing.
...
Learn the art of “small ball.” Giant companies like P&G and Unilever tend not to be interested in product launches unless they offer hundreds of millions in potential revenue."
Estes exemplos deviam ser mais divulgados para mostrar como no mundo de hoje, como em Mongo, small é mesmo, pode mesmo, ser beautiful.

Trechos retirados de "Why the Greek Yogurt Craze Should be a Wake-Up Call to Big Food"

1 comentário:

Bruno Fonseca disse...

muito bom texto.

não apenas para mostrar que há uma enorme fatia de mercado que não é coberta pelas multinacionais, e ao mesmo tempo, que o fundamental é o PRODUTO!

cada vez mais se vêem empresas a apostar em design e marketing, mas descurando muitas vezes o produto em si.

grande abraço!