quarta-feira, fevereiro 13, 2013

the ones to which a company says 'no'

Ter uma estratégia passa por fazer escolhas!
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Ter uma estratégia passa por se saber para quem se trabalha, saber quem são os clientes-alvo.
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Ter uma estratégia passa por se saber que encomendas recusar: saber quem não é cliente e o que não se vai fazer.
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E isto não é nada fácil.
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Recordo o que li em Agosto de 2008:
"the most important orders are the ones to which a company says 'no'."
Por isso, respeito as empresas que são capazes de o fazer:
"Realizing that regular gyms can be intimidating to overweight users, Downsize Fitness has tailored its fitness centers to bigger customers to make them feel more at ease while exercising.
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only those who are at least 50 pounds overweight can take part in the programs available at the centers" 
Como tão bem sumariza Rags Srinivasan em "Demarketing":
"Demarketing is not a tactic like reverse psychology, it is about making choices!
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Turn away the wrong customers so you won’t turn off the right customers."

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