sexta-feira, abril 29, 2011

Sábias palavras - uma introdução

Mary Kay Plantes, no seu livro "Beyond Price" escreveu estas sábias palavras:
.
"All to often, companies think that casting a broad net will lead to more revenue growth because it will increase their potential market. This strategy is especially risky in consumer goods companies and B2B companies, like packaging, where there is no end of potential market segments for the industry’s offering. In many industries, especially mature ones, a broad focus on all possible markets severely restricts your potential profitability, as you end up trying to be all things to all groups, a surefire recipe for never being truly the best for a narrower set of targets.
.
A broad focus undermines the organization’s success, because each distinct marketplace has very different demands from companies that serve it.

A company trying to serve too many divergent markets will dilute investments and focus, unless economies-of-scale advantages of focus."
.
Sempre o mesmo problema, falta de concentração!!!
.
Quais são os sacrifícios/compromissos em que uma empresa tem de incorrer para servir todo o tipo de clientes?
.
E os sacrifícios/compromissos (trade-offs) não estão a aumentar?
.
Servir a mesma gama de clientes hoje versus como era servir a mesma gama de clientes há dez anos... é a mesma coisa?
.
Julgo não andar longe da verdade quando penso que este é um dos princípios na origem da batota.
.
Viva a batota!!!
.
Continua, ó se continua.

Sem comentários: