segunda-feira, novembro 30, 2009

Pintar fotos do futuro

Quantas vezes repito nas empresas aquela famosa frase do mundo do futebol "Aquilo que é verdade hoje, amanhã é mentira!"
.
E não adianta chorar sobre leite derramado, ou procurar culpados para sacrificar como bodes expiatórios.
.
Por que o mundo exterior muda, as estratégias das organizações sofrem uma erosão, mais rápida ou mais lenta, e os seus modelos de negócio ficam obsoletos.
.
Saliento pois, este trecho de Alex Osterwalder retirado do livro "Business Model Generation":
.
"A competitive business model that makes sense in today's environment might be outdated or even obsolete tomorrow. We all have to improve our understanding of a model's environment and how it might evolve. Of course we can't be certain about the future, because of the complexities, uncertainties, and potential disruptions inherent in the evolving business environment. We can, however, develop a number of hypotheses about the future to serve as guidelines for designing tomorrow's business models."
...
"Painting pictures of the future makes it much easier to generate potential business models."

Sem comentários: