domingo, abril 30, 2017

Antes da proposta de valor

"Before focusing on the value proposition and the other elements of a business model, it is very important to get a deep insight and holistic understanding of the customers' world, their contexts, activities and experiences. In this block, the customers' explicit and latent reasons for buying and the benefits that the customer desires are analyzed. The questions to be answered include:
  • How do we get a deep insight and holistic understanding of the customer's world, their future strategies, and their own customers' world? 
  • Why does the customer buy? 
  • What kind of benefits (functional, economic, emotional, social, ethical, environmental, symbolic) does the customer desire?"
E volto à figura do ovo e da galinha...
E ao tema do concreto para o abstracto...

Também proponho às PME que comecem por identificar os clientes-alvo antes de pensar na proposta de valor. No entanto, antes de identificar os clientes-alvo recomendo que se faça o recenseamento do que se tem. Uma PME tem de partir daquilo que tem, daquilo que pode funcionar como um ponto forte, daquilo que pode servir de alicerce para a construção de um modelo de negócio.

Trecho inicial retirado daqui.

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