domingo, novembro 07, 2010

Hollowing (parte II)

Como é que se evita o esvaziamento?
.
Como é que se compete com os chineses?
.
Como é que se compete com as marcas da distribuição?
.
Como é que se compete com o grátis?
.
Como é que uma escola privada pode competir com a escola estatal?
.
Como é que se compete com um novo player que entra com um preço mais baixo?
.
""Never fight a pig because you'll get muddy and the pig will enjoy it." The same goes for a premium-brand looking to protect its market share against a bargain-brand. Every day we see new bargain airlines, bargain consumer products, bargain cars, bargain food, and bargain electronics. Be careful of the panic reaction when you deploy short term tactics in price discounting and couponing. It may only deplete profits. You can hold the line, but can you afford customers who defect to lower price brands. As Jacqueline Kennedy once said, "I don't react, I respond."

Seek your uniqueness

There are no right answers, but a journey of discovery will help determine your strengths, weaknesses, and uniqueness. "
.
De agora em diante, quando ouvir o argumento de que é preciso reduzir os salários do sector privado para sermos mais competitivos... visualizarei esta cena:

.
Trecho retirado de "Branding Strategies - When a Bargain-Brand Attacks a Premium-Brand"

Sem comentários: