Em
Dezembro de 2007 neste blogue escrevia-se:
"Quem controla a prateleira, controla o acesso ao mercado, controla a relação com os clientes.
.
Se uma empresa produz um produto, mas não consegue chegar aos consumidores, esse produto e essa empresa não existem!"
Em
Fevereiro de 2012 neste blogue escrevia-se:
"A única forma de fazer frente ao poder do dono da prateleira é seduzir aquele que manda no dono da prateleira, o consumidor!!!"
Há dias em "
The relationship with the customer" Seth Godin bate na mesma tecla:
"There are countless factories vying to sell generic products to the companies that own the customer relationship. Perhaps 90% (sometimes 100%) of the profit goes to companies that make the sale, not the ones who actually made the product.
.
That’s because while they make the thing, they don’t do the work. The hard part is earning attention and trust. The hard part is helping someone make the choice. (There’s a difference between the hard part and the important part. Without the factory, there’s nothing to sell. Making it is important. But increasingly, it’s not the hard part.)
...
Either you’re doing the hard part or you’re left out of the transaction."
O que é que a sua PME faz para não ser excluída da mente de quem manda no dono da prateleira?
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