- "The Price Isn’t Right"
- "Moving on" Seth, mais uma vez deixou-me a pensar e a meditar sobre qual a melhor forma de publicar um terceiro livro sobre "Valor"
- "Is Your Business Guilty of the "Obama Mistake"?" onde se pode ler "If you spend more on training for sales than for creating customer experiences… you’re guilty of the “Obama Mistake.”" Ou seja, é mais fácil prometer do que realizar. Quando o segredo é: Under-promise and Over-deliver.
- "Solving the Innovator’s Dilemma – Customer Development in a Big Company" onde se pode ler "Crucial in the Customer Discovery process is not selling…it’s listening. The exploring, probing, gaining reactions is why you’re there. (Of course, if someone forces a purchase order on you and you reject it, you’ve just failed miserably at entrepreneurship.) Disabusing the audience of the notion that the visit is a sales call is vital to the customer discovery mission. Followers of the Customer Development process know that you can’t start selling until you have transformed product, customer and other hypotheses into a validated business model and sales roadmap. (Short-circuiting that process is a major “foul” that often leads to premature business models and suboptimal sales results.)"
segunda-feira, agosto 23, 2010
Macedónia
Subscrever:
Enviar feedback (Atom)
2 comentários:
http://www.idealog.com/blog/theres-only-one-seth-godin-but-there-are-other-authors-who-might-emulate-him
Quanto maior a notoriedade, maior a facilidade da auto-publicação.
Quanto maior a qualidade e a competência para comunicar, maior a facilidade em obter notoriedade.
Quanto menor a notoriedade, maior a necessidade de amparo na aventura.
Quanto menor a notoriedade, maior a "propensão" para ficar com os distribuidores.
long tail in action: distribuidores com muitos clientes (!) com baixa expressão = preço baixo ao cliente final = negócio do volume; e com alguns poucos com notoriedade, amarrados por contratos de exclusividade (mas porventura mortinhos por fugir do contrato...)
(penso eu de que...)
Enviar um comentário