segunda-feira, agosto 21, 2017

Co-criação de valor - uma fonte

Quando escrevo sobre Mongo, sobre um mundo de artesãos, um mundo de mais proximidade, um mundo de mais customização, um mundo de menos vómito industrial, um mundo de mais significados, penso no aumento da co-criação e penso que esta pode ser realmente uma vantagem competitiva que as PME podem usar para viverem e terem sucesso. Acredito mesmo nisto:
"Value cocreation has long been praised as the next source of competitive advantage for service providers in the 21st century. The value of focusing on value cocreation as a source of competitive advantage lies in the interactions service providers develop with their customers and their potential to generate value for their customers. These interactions present a certain level of intimacy with the service provider’s customers, ensuring that they are difficult to replicate for competitors, and can yield long-term benefits such as customer loyalty and high lifetime share of wallet"
Por isso, recomendo vivamente a leitura de "Value cocreation in service interactions: Dimensions and antecedents" de Carmen Neghina, Marjolein C. J. Caniëls e Josée M. M. Bloemer, publicado por Marketing Theory, Volume: 15 issue: 2, page(s): 221-242, 2015. 

Uma boa fonte de informação sobre o "estado da arte"


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