"The conventional restaurant model is dying, and that’s a good thing. No longer is a single restaurateur or type of cuisine assigned to a single property. It’s all about feeling the foodie love and sharing space.Poderia concretizar-se, por exemplo, no aluguer do bloco operatório de uma unidade de saúde estatal a um particular, durante a parte do dia em que não estão a ser utilizados.
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Spurred by the artisan food movement and more people moving into urban centers, shared dining spaces are the new normal. These restaurants are an extension of the sharing economy we’ve come to embrace through Airbnb, Uber, and Lyft.
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Sharing space allows small businesses that ordinarily would not be able to afford a brick-and-mortar setup to take less risk, grow, and keep profits healthier.
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Arranging various restaurants in a single property also helps tenants maintain customers interested.
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“Sharing rent and utilities in one location can help keep operating costs lower, especially in high-rent areas, but branding can become more challenging if consumers are confused by two different concepts in one location,”"
Trechos retirados de "The End of the Restaurant As You Know It"
2 comentários:
isto não é o conceito de loja/negócio pop up?
Julgo que o conceito de negócio pop up é mais usado para descrever aquela situação em que se abre, por exemplo, uma loja, durante um espaço de tempo limitado, por causa de um evento, de uma época do ano. Por exemplo, em centros comerciais, já vi várias lojas a abrir só na época de Natal, para vender "prendas".
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Abrem e quando abrem, já têm a data de fecho predeterminada.
Aqui não, é o espaço que de dia é escola para crianças e de noite é escola para adultos, por exemplo, com gerências diferentes.
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