- "A marca Portugal"
- "Strategy Is Not about the Competition" (BTW e completamente off-topic, é uma frase cheia de sumo)
- no calçado, já é sabido que se está a aproximar do poder da Itália;
- no têxtil, vai por um caminho parecido (recordar "Não é preciso ser doutor para criar empresas com futuro (parte II)" ou "Que história conta uma etiqueta (parte III) e não só")
- no mobiliário, percebe-se, ainda para mais numa semana em que estive em Paredes, que estão bem encaminhados "Exemplos do mobiliário"
- na metalomecânica, no vinho, ... tantos e tantos sectores onde a marca Portugal conta uma narrativa que se diferencia, que cria o seu espaço.
"Consultants at McKinsey estimate providing educational services to foreign students could be worth €1.4bn a year to Portugal by 2020, double the current export earnings of the wine or cork industries and close to those of the footwear sector, three traditional pillars of Portuguese exports.
...
Similar potential is seen for services such as healthcare, retirement villages and the so-called nearshoring of European back-office, marketing and research operations by international companies.
...
The qualities that draw foreign students to Portugal hold true for potential consumers of other services. Well-qualified doctors and nurses and a welcoming culture are viewed as the basis for building an export industry in medical treatment and convalescence.
...
Potential is seen in developing retirement homes and sports training facilities for foreigners. “Imagine a Danish person having their hip replaced in Portugal and being able to walk on the beach as they recover,” says Prof Santa-Clara."
.
O sonho dos Muggles era voltar ao escudo... isso fica para a parte II.
.
Continua.
5 comentários:
i dont think you can walk on the beach from november to april...
Nem sequer no Algarve.
hoje o ventinho na parte da manhã cortava.
Comparado com o ventinho na costa do Mar do Norte por estes dias
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1507200_775810942491263_3632988965216511203_n.jpg?oh=55890c0e85822341be4f1045525be85a&oe=55177583&__gda__=1427516094_6410304381ef92508ec1d12870c5b557
http://oje.pt/turismo-bate-todos-os-recordes-e-governo-atribui-exito-ao-setor-privado/
Enviar um comentário