domingo, novembro 26, 2017

False profits



"False profits...
Some brands have even institutionalised false profits. I have learned of an airline that instituted a bonus system based on the over-weight baggage charges they manage to accumulate, as well as of a rental car company who offers gift vouchers to the rep having claimed the most damages on vehicles being returned (I wonder if these vouchers expire?).
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But even if you are less aggressive about what surely are not long-term profit maximising practices, it is probably worth conducting a thorough analysis of your company profits, maybe guided by customer complaints. What is the percentage of profits that can be linked to customer complaints? Are these worth it? Common sense says no. But you can go further and observe the behaviour of customers hit with complaint-generating profits."
E na sua empresa?

Muitas vezes cliente e fornecedor têm uma relação de surdos.

Empresa fornecedora comenta comigo que um seu cliente importante lhe tinha prometido entregar um serviço subcontratado e acabou por descobrir que afinal vai ser feito por outra empresa. Quando olho para os indicadores da empresa fornecedora tento convencê-los de que o cliente tomou uma decisão correcta, dado os problemas que está a receber nos subcontratos actuais. Não é fácil ver o mundo calçando os sapatos do outro.

Trecho retirado de "False profits and the folly of gift card expiry dates"

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