segunda-feira, março 25, 2013

O que uma inocente alteração de comportamento pode gerar

Este artigo "Shoppers’ ‘Mobile Blinders’ Force Checkout-Aisle Changes" é sintomático das mudanças em curso.
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O simples acesso a um smartphone reduz o consumo de pastilhas elásticas e de todas as revistas que se usam para queimar tempos mortos. Mais, todas aquelas compras que se faziam à boca da caixa de pagamento enquanto se esperava a vez, estão em queda, também por causa dos smartphones.
"For years, publishers could count on bored shoppers waiting in the checkout line to pick up a magazine, get engrossed in an article, and toss it into their cart alongside the milk and eggs. Then came “mobile blinders.”
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These days, consumers are more likely to send a quick text and check their Facebook feed than to read a magazine or develop a momentary craving for the gum or candy on display.
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The problem has worsened in the past 18 months, as more than half of all Americans now carry smartphones, Loughlin said. Single-copy sales of U.S. consumer magazines fell 8.2 percent in the second half of 2012 from the year-earlier period, according to the industry group Alliance for Audited Media.
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Some products could leave stores altogether, said Nick Jones, executive vice president at the retail practice of Leo Burnett. Gum, for instance, may need to move from the checkout display to a vending machine at restaurants, he said."
Ou seja, o maior adversário de uma empresa pode não ser um concorrente directo, pode não ser a perda de poder de compra, pode simplesmente ser a alteração de um comportamento por parte dos clientes.

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