segunda-feira, abril 19, 2021

"Lost in translation"

"A strategic initiative is worthwhile only if it does one or more of the following: creates value for customers by raising their willingness to pay, creates value for employees by making work more attractive, or creates value for suppliers by reducing their operating cost.
...
I believe that strategic management faces an attractive, back-to-basics opportunity. By simplifying strategy—by selecting fewer initiatives with greater impact—we can make it more powerful. In this article, I describe an easy-to-use framework called value-based strategy, which gives executives a common language for evaluating strategic initiatives and developing a holistic view of the many activities taking place within their organizations."

Estratégia ...

Valor (clientes-alvo)

Iniciativas (projectos de transformação) ...

Tudo coisas que escasseiam nas PMEs... e são tão preciosas e necessárias. 

Sexta-feira passada dei uma formação via internet (um estónio, uma alemã, um irlandês, e um senegalês). Por duas ou três vezes ... usávamos as mesmas palavras, mas queríamos dizer coisas diferentes. 

Como falar em estratégia, valor e iniciativas com PMEs e elas perceberem: cancro, preço e concorrentes, e lista de tarefas.

Trechos retirados de "Eliminate Strategic Overload". Um artigo com muito que se lhe diga, mas para já apenas esta preocupação.

Sem comentários: