segunda-feira, novembro 12, 2018

"Uber", Mongo e a educação (parte II)

Parte I.

Mais uma peça para a construção de uma reflexão sobre o futuro da educação em Mongo em "Young Americans need to be taught skills, not handed credentials":
"One recent survey found that 43 per cent of college grads are underemployed.
.
This certainly mirrors what I hear from chief executives, many of whom tell me they cannot find the skills they need either at the top or the bottom of the socio-economic ladder. Ivy League colleges are great for those who can afford them but most education has become completely disconnected from the needs of both students and the labour market.
.
There are plenty of MBAs who can read a balance sheet but have neither operational nor soft skills. Four-year business administration graduates are settling for low wage gigs, while $20-an-hour manufacturing jobs go unfilled because employers can’t find anyone with vocational training.
.
Desperate companies are trying to plug the gap — telecoms group AT&T has set up an internal online course to train the 95 per cent of those in its own technology and services unit that have inadequate ability in Stem subjects — Science, Technology, Engineering and Maths. Walmart Academy has trained thousands of workers, including in basic skills they should have learnt in high schools.
...
Perhaps the most successful and scalable bridging of the skills and credentials gap thus far has been the P-Tech high school, initially started by IBM as a way to create a middle-market talent pool and now said to run with 500 other industry partners in 110 schools in eight states."
Voltaremos ao século XIX? A escola pública existe para servir os funcionários,


"Então, veio-me à mente a conversa deste mês de Agosto com estudante da FCUP do curso de Ciências de Computação. Segundo ele, o curso foi objecto de reformulação há dois anos. No entanto, continua a não dar toda uma série de linguagens de programação que as empresas precisam mas que os professores não dominam, nem têm motivação para aprender (esse estudante passou parte do mês de Agosto a estudar programação para Android nos cursos da Udacity).
.
Se a FCUP optasse por contratar professores para darem aulas sobre essas linguagens os professores incumbentes sofreriam."
Daqui, de onde também recordo:
"Há uma frase feita qualquer acerca das organizações que se aplica como uma luva neste caso:
Quando a velocidade da mudança no exterior, no contexto, no entorno de uma organização, é muito maior que a velocidade a que essa organização consegue mudar... temos outra Torre de Babel:"





Sem comentários: