domingo, dezembro 14, 2008

Quando a proposta de valor é inovação

Quando queremos seduzir potenciais clientes que valorizam a inovação as empresas têm de apostar em três vectores principais:
  • rapidez na chegada ao mercado;
  • marca; e
  • desempenho dos produtos.
Daí que quem desenvolve produtos promova a marca e crie, desenvolva: amostras, casos, exemplos, situações que reforçam a mensagem do desempenho superior e constroem a imagem da marca.
.
É com um sorriso malandro que encontro esta notícia e a entendo... também estão a perceber os meus amigos a quem dediquei este postal?
.
"Wyeth Is Pressed on Drug Reviews"
.
"Congressional investigators are probing drug maker Wyeth's practices concerning scientific-paper writing and whether its marketing employees help shape manuscripts for medical journals.
.
In separate letters to Wyeth and DesignWrite Inc., a medical-writing and -education company hired by Wyeth, Sen. Charles Grassley asked the companies to disclose payments he said were made to prepare certain articles and for information about how doctors were recruited to place their names on those articles. The articles, published in peer-reviewed medical journals, involved Prempro and other female-hormone-replacement therapies made by Wyeth."

Sem comentários: